טיול שבועי עם קובי פינקלר • אל "אהל מועד" במדבר

קובי פינקלר No Comments on טיול שבועי עם קובי פינקלר • אל "אהל מועד" במדבר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נופי המדבר תמיד סיקרנו. תיאורי המקרא, על "אהל מועד", המופיעים במסעי בני ישראל במדבר (אנחנו הרי בספר במדבר) חיפוש אחר מרבצי הנחושת ומקומות "לרבוץ" בהם, מביאים אותנו לטיול "בעמק האדום" בואכה אילת.

על פני של 100 ק"מ של שטח שכולו נטוע קיבוצים פורחים, מטעי תמרים והמון אפשרויות במרחק נגיעה מהעיר הדרומית עם אפשרויות למשפחה ברכות הילדים, ממוקם העמק האדום ושטח הערבה הדרומית.

מרכז הפעילות הוא אמנם בבקעת תמנע, אך כל המקומות שסביב לה, תומכים בהחלט ונותנים מגוון אפשרויות מרתק. ניתן למצוא בטיול באזור פעילות למשפחה, לזוג, לקבוצה, ולא.. שכחנו – המחירים. אלו נמוכים בעשרות אחוזים מהאטרקציות האלתיות ומקומות הלינה. אפילו מתחם אהלים שהוקם לאחרונה בתוך פארק תמנע נותן את הפתרון.
אחרי הקדמה שכזו יוצאים לדרך.

סיור בבקעת תמנע (25 דקות נסיעה מאילת), ממחיש את נופי מסעות בני ישראל במדבר, את "אהל מועד" ההולך עמם יומם ולילה, את סיפור מלכי מצרים המשעבדים את בני ישראל,(סרט מרתק המביא את סיפורו של שלמה המלך הבונה את נמל אילת על מנת להסיע את אוצרות הנחושת לארצות אפריקה, מוצג במרכז המבקרים בכניסה בשעות 11,13 ו15.

סיפורה של בקעת תמנע מתאפיין בשלושה אוצרות מרכזיים. עמודי האבן, הקשתות והפיסולים בטבע שכולם פרי יצירת הטבע, מכרות הנחושת העתיקים הפרוסים כאן בכל עבר והאגם המלאכותי, כולם סביב 25 מסלולי טיול נוחים ומעניינים לכל המשפחה. הרי לנו אחר הצהרים של טיול נפלא שיכול להסתיים בטיול לילי (עכשיו, בחודשי הקיץ) באתרים המוארים יחד עם קינוח בארוחה כשרה ליד שפת האגם וגם לינת לילה באהל מרווח.

תחילת המסלול בכניסה לקיבוץ אליפז (בנו של עשו ואחד מרעי איוב), שם גם אפשר ללון (אין תעודת כשרות). נכנס בשערי הפארק, ומיד אנו חוזרים במנהרת הזמן אלפי שנים אחורנית.

מולנו מתנשא לגובה של 453 מטרים הר תמנע שהוא למעשה הר מגמתי, (החומר המתפרץ מהר הגעש) שכל כולו עשוי מגמה שעלתה מתחת לפני כדור הארץ. רק לשם השוואה הבקעה שבתוכה אנו מסיירים גובהה כ-200 מטרים.

בתקופה המצרית היה האזור הזה מפעל אחד ענק להפקת הנחושת שהועסקו בו אלפי עבדים. את תהליך הפקת הנחושת מדגימים כאן יפה במבנה המשחזר את תקופת הפקת הנחושת בסמוך לאגם ובסרט במרכז המבקרים החדש בכניסה לפארק. הכל כלול בכרטיס הכניסה. בגבעת הכתובות נוכל לראות מאות ציורי קיר המתארים מראות טבע ונוף. בלילה המראות מדהימים.

על רקע נופי המקום מוארים בשיטה מיוחדת, בעלי חיים, ציורים ואפילו ה"פטריה" המפורסמת פרי הבלייה של הרוח והמים. ואי אפשר בלי אהל מועד זה שעליו קוראים אנו בפרשות השבוע. אחת מנקודות החן של הפארק הינו מודל מושלם ובגודל מלא של אהל מועד. בתוככי האהל מתקיימים סיורים במשך כל היום ובו אפשר לקבל במקום היחידי בארץ בתוך נופי המדבר את החוויה לה זכו בני ישראל כשהאהל לצידם. בקיץ, כאמור פארק תמנע נפתח לסיורי שקיעה וסיורי לילה .הסיורים מודרכים ומיועדים למבקרים באמצעות כלי רכב בתאום מראש.

סיורי השקיעה והלילה מתקיימים באמצע השבוע בימים שלישי, מתחילים בשעה 17:00 או 20:00 ונמשכים כארבע שעות לערך, מתאימים למשפחות עם ילדים מגיל 4 ומעלה. סיור לילה בבקעת תמנע הוא ללא ספק הלהיט התורן של סיורי הלילה.

בנוסף אפשרות לסיור מודרך באמצעות אוטובוס – נועד לאלה אשר שוהים באילת ללא רכב פרטי. הסיור מתקיים ביום ד' – יש לתאם את הסיור מראש. בפארק 25 מסלולי טיולים בדרגות קושי שונות למשפחה ולמטיבי לכת.

ברחבי הפארק הוקמו 3 מרכזי מבקרים. שלט מעוצב "דרך הנחושת" מפנה את המבקרים לשלושת האתרים החדשים. הרשמה מראש בטלפונים: פארק תמנע 5554 * 6316756 – 08

אגב, שם מעניין נתנו אנשי הקק"ל לנחל החוצה את הבקעה – נחל נחושתן שבו אנו מסיירים. במקרה הזה אכן, סוף מעשה במחשבה יפה תחילה.

תמנע

אהל מועד

אגם



0 תגובות